miercuri, 2 mai 2012

Mi-am luat HDD. Al patrulea. :)

Au crescut densitatile senzorilor din aparatele foto. Filmam in HD de aproape un an de zile. Nu se mai poate, mai trebuie inca un HDD extern. :)

 

Asa se face ca l-am luat, iar price.ro a fost elementul decizional.

 

Vorbim adica despre WD Elements Desktop, 2TB, cumparat de la cel.ro cu 444RON cu tot cu TVA si livrare gratuita. Sa vedem deci:

 

HDD_ul este OK, ceva mai compact decat modelele My Book si mult mai rece, desi carcasa nu are aerisiri (fie ele in cod Morse sau nu). Bine, My Book-ul meu de 1TB are vreo 2-3 ani, asa ca s-ar putea ca in acest timp tehnologia sa mai fi avansat putintel si desi ambele alimentatoare dau 12V/1.5A, HDD-urile astea noi sa fie mai eficiente in privinta consumului de curent... Sa fie adica mai „green” decat cele „green” de acu’ doi ani... :)

 

Ca rată de transfer, nu am obtinut mai mult de 14MB/s copiind poze de pe un alt HDD extern pe acesta. Ambele conectate pe USB, la un Sony Vaio. O valoare normala se pare, niciunul din HDD-urile externe pe care le detin nesarind peste 15MB/s indiferent ce le-as face si cum le-as ameninta... :)

 

Nu face deloc zgomot, nu vibreaza, nu se aud capetele clantanind. Daca il atingi, simti ca funtioneaza, dar atat. Vine gata formatat NTFS.

 

Un plus ar fi ledul alb, mic cat o gamalie, discret. Evident, hdd-ul nu-ti mai indica spatiul ramas liber (ca la seria MyBook), dar cine D-zeu statea sa se uite la seria de leduri, ca sa vada daca HDD-ul e plin sau nu?! Singurul rol al ledurilor acelora era sa-ti faca lumina in casa noaptea, clipind periodic atunci cand HDD-ul ramanea in stand-by. Bine ca nu le-au pus si pe modelul acesta.

 

WD Elements Desktop intra cf. clasificarii WD la categoria „portabil”. Nu prea as zice, dar daca e musai sa te plimbi cu el, fiind mai putin voluminos chiar si decat Samsung Story Station, sa zicem ca e un pic mai usor de carat dupa tine... Oricum trebuie sa-l pui intr-un rucsac, nu incape nici in buzunar, nici in geanta laptopului.

 

Ca pret, am prins promotia WD "3+1 gratis", ceea ce a facut ca si pretul CEL.ro sa fie excelent. De fapt, a fost cel mai bun din online, cine a dorit sa vanda, a vandut! Felicitari.

 

Ca asteptari in privita duratei de functionare, nu sunt foarte optimist insa. L-am mai luat si la promotie si ma gandesc ca avantul noilor HDD-uri care vin din spate cu USB 3.0 s-ar putea sa nu fie singurul motor al acestei promotii! :))

 

Am 2 WD-uri, My Book-ul Essential (1TB) despre care vorbeam si un My Book Studio (1.5TB) si ambele au suferit interventii in garantie. Primul chiar a fost schimbat acu' vreo 2 ani, caci murise, iar al doilea a avut probleme cu interfata USB (HDD-urile din el au functionat si funtioneaza OK). Mi-e frica deci sa am o parere foarte buna, sa nu-l laud prea tare si sa crape. Mai bine ii dau doar 4 stelute / buline / radio button-uri din 5 si sper sa reziste. :)

 

Si va trebui sa reziste, pentru ca ii va lua locul My Book-ului in linia intai, My Book-ul devenind back-up pentru pozele din anii 2002-2011. :)

 

Cam atat. Spor la cumparat si nu uitati, faceti-va back-up-uri, sa nu va prinda crash-ul cu chilotii in vine!

:)))

 

 

Niciun comentariu: