marți, 15 martie 2011

Totul e bine, there's no reason to worry!

...Si cu toate acestea, reactoarele japonezilor sar in aer unul dupa altul. Sau instalatiile auxiliare, cum le place sa le numeasca.

Oricum ar fi, faptul ca exploziile se datoreaza hidrogenului acumulat in instalatii, hidrogen care n-are ce cauta acolo daca nu cumva miezul radioactiv este expus si temperatura din interiorul reactorului ajunge la cateva sute de grade, imi spune ca tsunami-ul s-ar putea sa fi fost un rau minor pe langa ceea ce va urma.

N-am vrut sa scriu despre asta, n-am vrut sa fiu din nou oracol, dar cand in primele ore de dupa cutremur au anuntat ca niciunul din cele 13 generatoare diesel auxiliare nu functioneza si ca nu pot raci unul din reactoare... Mi s-a cam facut frica.

De ce? Pai ma gandeam ca e vorba de o centrala nucleara si nu de chioscul de inghetata din Herastrau. Daca ramaneau fara curent, fara generatoarele auxiliare, un apel la armata le-ar fi adus probabil toate generatoarele necesare in cateva ore. Ceea ce aparent nu s-a intamplat. Deci nu lipsa generatoarelor a fost cauza faptului ca reactoarele nu puteau fi racite...

Simplist vorbind, reactoarele acelea pierd lichidul de racire (apa grea sau ce-or fi folosind). Care lichid, odata scapat din “camasa de forta” a reactorului, datorita temperaturii la care a ajuns, se vaporizeaza instantaneu. Fara sa ne gandim la ce se intampla cu vaporii (din cand in cand, daca nu reusesc sa-i raceasca si sa-i condenseze le mai dau drumul in atmosfera), e clar ca lichidul trebuie completat. Si cum apa grea n-au mai avut (la fel, containere cu apa grea probabil puteau face rost daca doreau, insa consumul este probabil destul de mare), au apelat la ultima solutie disponibila: apa de mare, care nu este deloc sanatoasa pentru reactorul in sine. Situatia deci era disperata si apelul la calm mi s-a parut ca nu face decat sa confirme acest lucru.

Daca ma intreaba cineva, parerea mea este ca instalatiile de acolo nu mai functioneaza si metodele pe care le mai au la dispozitie sunt limitate. Eu zic ca tre’sa ne asteptam la ce e mai rau...

Evacuare

:|

Niciun comentariu: