marți, 15 februarie 2011

Comentarii pt. Time4News

Am primit de la Manesh un articol frumos postat pe "Time4News":

Dick Perdok, un olandez cu afaceri in Cluj: “In Romania banii sunt pe strada, dar romanii refuza sa-i vada!”
http://www.time4news.ro/social/dick-perdok-in-romania-banii-sunt-pe-strada-dar-romanii-refuza-sai-vada/

Cititi-l, e OK, iar eu unul... n-am rezistat sa nu comentez. Daca nu va aparea comentariul acolo, macar sa ramana aici. :D

RE:
Prin vara lui '98 am plecat intr-o excursie de 2 saptamani in Italia. Terminasem facultatea de un an si ceva. Nu vreau sa vorbesc despre diferente, ci despre socul intoarcerii. Era noapte, trecuseram de vama ungureasca si ne apropiam de Nadlac. Soferii autocarului erau italieni (autocarul cu care ne duseseram se defectase si agentia a inchiriat de acolo alt autocar, urmand ca cel romanesc sa revina peste cateva zile). Harta pe care o aveau italienii se termina la intrarea in Romania(!!!) si ne rugasera pe doi dintre noi sa stam cu randul langa ei, in fata, sa-i ajutam cu denumirile localitatilor si ruta spre Bucuresti. Ei bine, apropiindu-ne de vama, unde credeti ca intram? In R_MA_I_. Numele tarii, scris cu litere luminoase de un metru inaltime, era ciuntit. Vara 1998!!! Am plans. Ne tot ziceam ca nu meritam sa fi vazut toate cate le vazuseram. Roma, Venetia, Pisa, Florenta...

Iar vamesii din Nadlac... Vamesii au ridicat din umeri cand i-am intrebat "de ce?" :(

Da, ne incanta cand ni se spune ca avem o tara frumoasa. Si chiar avem. Suntem insa atat de nesimtiti si de delasatori cand e vorba de... nu stiu cum sa zic... de ceea ce este al nostru, al tuturor! Nu mai percepem statul ca pe un administrator. Dupa cei 50 de ani de "comunism" in care posedam totul la comun, tot ceea ce este al statului a devenit al nostru, personal! Deci poate fi insusit. Iar daca nu poate fi luat, la dracu'! Praf si pulbere sa se aleaga, sa nu-l ia altul... Cam asta este optica, in spiritul acesta inca ne cresc copiii, la 20 de ani de la ingramadeala din '89. Tunuri, smenuri, furaciuni... Da, or fi bani pe strada, dar daca te apleci sa-i ridici, ori esti f-tut pe la spate, ori te calca cineva pe mana, ori s-a schimbat legea si aplecatul se taxeaza cu mai mult decat poti ridica de jos...

Altminteri, este induiosator articolul, il felicit pe Mr. Perdok pentru curaj si rabdare. Bravo, Dafina. Cateva mici amanunte imi scapa insa: cu cati bani a venit dl. din Olanda si cati a pierdut aici pana sa iasa acum, anii acestia, pe plus? Cati bani a trebuit sa dea spaga pentru a putea sa isi indeplineasca visul? Si asa mai departe... :(((

4 comentarii:

Razvan Ditescu spunea...

Frate, corect! Mi-a placut enorm cum ai descris aplecatul dupa banii de pe strada.

Doar o corectie la comentariul tau ar trebui facuta.

Daca e vorba de vara lui '94, erai inca la facultate. Terminasesi anul 2. Greu cu tinerea asta de minte. Dar se rezolva. Cu lecitina.
Sau cu prieteni saritori. Sa-ti scoata ochii.

DMG spunea...

Ba, io te trec la spam! >:P

:))
Da, mi-am dat seama si eu dupa ce am postat, dar nu mai aveam cum corecta la T4N... Iar aici am uitat sa vin sa editez. Asta da amnezie. Era in '98 cred. Adica si mai rau!!!

DMG spunea...

...Acu' sa nu vii sa zici ca in '98 inca eram tot anul 2!!!

:)))

Razvan Ditescu spunea...

Nu mai stiu... Parca ai facut si masterul?
Daca l-ai facut, atunci treceai in anul 2!
:))